Regulamin sklepu
§ 1.
Definicje
Konsument – Klient będący osobą fizyczną dokonującą lub zamierzająca dokonać czynności prawnej za pośrednictwem Sklepu niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową albo nieposiadającą dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
Sprzedawca – Ewa Rajca prowadząca nierejestrowaną działalność gospodarczą pod adresem: ul. Bursztynowa 13 A, 66-415 Kłodawa.
Klient – każdy podmiot będący stroną Umowy zawartej ze Sprzedawcą
Strony – Konsument i Sprzedawca.
Sklep – sklep internetowy Merlove, dostępny pod adresem internetowym www.merlove.pl prowadzony jest przez Ewę Rajcę prowadzącą nierejestrowaną działalność gospodarczą pod adresem: ul. Bursztynowa 13 A, 66-415 Kłodawa.
Usługa świadczona drogą elektroniczną – usługa dostępna na stronie www.merlove.int.pl, która jest świadczona drogą elektroniczną przez Sprzedawcę na rzecz Klienta na zasadach określonych niniejszym Regulaminem.
Regulamin – wzorzec umowy w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, powszechnie stosowany przez Sprzedawcę przy zawieraniu Umów Sprzedaży z Konsumentami. Za Regulamin uznaje się Regulamin Ogólny Sklepu Internetowego Merlove, Cennik i inne dokumenty regulujące treść Umów Sprzedaży zawieranych przez Sprzedawcę, których treść jest jednostronnie ustalana przez Sprzedawcę. Regulaminy są publikowane na stronie internetowej Sprzedawcy w formacie umożliwiającym ich pobranie i zapisanie przez zainteresowane osoby.
Wersja Regulaminu– Regulamin o treści obowiązującej w oznaczonym czasie; ze względu na okoliczność, że Regulaminy mogą podlegać zmianom, ich obowiązywanie w określonej treści może być ograniczone w czasie i zastępowane przez kolejne Regulaminy o przynajmniej częściowo zmienionej treści.
Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą na odległość.
Konto – technologicznie zorganizowany punkt dostępu do Produktu, przypisany do imiennie oznaczonego Klienta, w którym gromadzone są w szczególności dane Klienta, jego Zamówienia, rabaty oraz historia prowadzonej z nim korespondencji marketingowej. Utworzone w procesie Rejestracji Konto oraz Login Klienta mogą być przypisane tylko do jednego Klienta.
Login – adres e-mail Klienta, konieczny do uzyskania dostępu do konta, podawany przez Klienta podczas Rejestracji.
Hasło – ciąg znaków wybranych przez Klienta podczas Rejestracji.
Rejestracja – jednostronna czynność dokonywana przez Klienta z wykorzystaniem Formularza w celu utworzenia Konta i korzystania z usług określonych w Sklepie jako wymagające Rejestracji. Utworzone w procesie Rejestracji Konto i Login mogą być przypisane tylko do jednego Klienta.
Formularz– oświadczenie woli Klienta stanowiące przyjęcie oferty Sprzedawcy co do zawarcia Umowy adhezyjnej, złożone w Formie dokumentowej według wzoru przedłożonego Klientowi przez Sprzedawcę. Formularz może zawierać w sobie więcej niż jedną dostępną do wyboru opcję sposobu świadczenia przez Strony wobec siebie wzajemnych zobowiązań. Przesłanie Formularza do Sprzedawcy oznacza zaakceptowanie Regulaminu wskazanego w Formularzu.
Forma dokumentowa– forma czynności prawnych przewidziana dla zawierania, zmiany i rozwiązywania Umów; do zachowania Formy dokumentowej wystarczy złożenie oświadczenia woli w postaci dokumentu w sposób umożliwiający zapoznanie się z treścią oświadczenia i określenie jego nadawcy, np. poprzez wypełnienie przez Użytkownika Formularza w formie elektronicznej, wysłanie wiadomości ze zweryfikowanego adresu e-mail.
Cennik– rodzaj Regulaminu, określający wysokość cen Produktów, a także możliwe opcje zapłaty, częstotliwość płatności, z góry określone obniżki cen, promocje, warianty płatności w razie zawarcia Umów co do więcej niż jednego Produktu Sprzedawcy.
Produkt – świadczenie Sprzedawcy na rzecz Klienta, które może stanowić rzecz ruchomą lub usługę będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
Umowa Sprzedaży – dwustronny stosunek zobowiązaniowy pomiędzy Sprzedawcą a Konsumentem, zawierany za pośrednictwem Sklepu.
Newsletter – nieodpłatna usługa polegająca na przesyłaniu przez Sprzedawcę wiadomości elektronicznych na pocztę e-mailową przypisaną do Konta Klienta zawierających informacje o nowych Produktach, promocjach, ofertach, akcjach oraz informację handlową.
§ 2.
Postanowienia ogólne
- Niniejszy Regulamin określa zasady:
- świadczenia przez Sprzedawcę na rzecz Klientów usług drogą elektroniczną, w szczególności polegających na założeniu i utrzymywaniu Konta Klienta, umożliwieniu Klientom korzystania z interaktywnego Formularza oraz usługi Newslettera;
- zawarcia i wykonania umowy sprzedaży Produktów prezentowanych w Sklepie.
- Klientem Sklepu może być wyłącznie:
- pełnoletnia osoba fizyczna lub
- osoba prawna, lub
- jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną.
- Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta.
- Do korzystania ze Sklepu niezbędne jest posiadanie urządzenia pozwalającego na dostęp do Internetu, aktywnej poczty e-mail oraz przeglądarki zasobów internetowych umożliwiającej wyświetlanie stron internetowych: Mozilla FireFox 30.x lub nowsza, Google Chrome 35.x lub nowsza, Microsoft Internet Explorer 10.0 lub nowsza. Korzystanie z niektórych aplikacji Sklepu może być uzależnione od instalacji oprogramowania typu Java, Java Script lub innych określonych przez Sprzedawcę odnośnie do tych aplikacji oraz akceptacji plików cookies.
- Koszty wynikające z korzystania z sieci Internet przez Klienta uzależnione są od cennika operatora telekomunikacyjnego lub dostawcy usługi dostępu do Internetu, z którego korzysta Klient. Koszty te i wszelkie inne koszty związane z zapewnieniem warunków technicznych określonych w ust. 3 powyżej obciążają Klienta.
- Klient może szybko i efektownie kontaktować się ze Sprzedawcą we wszelkich kwestiach stanowiących przedmiot Regulaminu poprzez:
- pocztę e-mail: merlove@int.pl
- telefonicznie pod numerem telefonu Sprzedawcy: 793703921 ( w dni robocze, od poniedziałku do piątku, w godzinach 8.00 – 20.00) oraz pisemnie listem na adres wskazany w § 1 ust. 2 niniejszego Regulaminu.
- Wszelka korespondencja elektroniczna wysyłana przez Sprzedawcę podlega ochronie antywirusowej i kierowana jest wyłącznie do określonego Klienta.
§ 3.
Usługi elektroniczne w Sklepie
- W Sklepie dostępne są dla Klientów następujące usługi świadczone drogą elektroniczną przez Sprzedawcę:
- usługa Konta obejmująca jego założenie i utrzymywanie w ramach Sklepu;
- usługa Formularza;
- usługa Newslettera.
- Zawarcie umowy o świadczenie usługi Konta, jak również skuteczne złożenie zamówienia za pośrednictwem usługi Formularza wymagają, oprócz spełnienia innych warunków przewidzianych dla każdej z tych usług, dodatkowo potwierdzenia przez Klienta, że zapoznał się z Regulaminem oraz Polityką prywatności Sprzedawcy.
- Korzystanie z którejkolwiek z wyżej wymienionych usług elektronicznych nie może być w żaden sposób wykorzystywane do dostarczania przez Klienta treści o charakterze bezprawnym.
- W celu pełnego korzystania ze wszystkich funkcji Sklepu Klient może założyć indywidualne Konto, w którym gromadzone będą dane udostępnione przez Klienta oraz informacje o Zamówieniach dokonanych przez niego za pośrednictwem Sklepu (w tym zwrotach lub reklamacjach), otrzymanych rabatach, ulubionych produktach.
- Do założenia Konta konieczne jest wypełnienie przez Klienta Formularza, wymagającego podania Loginu (adresu poczty elektronicznej e-mail) Klienta i wyboru Hasła, a następnie zatwierdzenie go poprzez wybór opcji „Zarejestruj się” (lub innej o równoważnej treści). Podczas rejestracji Klient może podać również dodatkowe dane, których będzie używał w celu dokonywania Zamówień. Najpóźniej w ciągu 1 dnia roboczego po wykonaniu powyższych czynności Klient otrzyma od Sprzedawcy, na wskazany adres poczty elektronicznej, wiadomość zawierającą potwierdzenie dokonania Rejestracji, zawierającą link, którego otworzenie przez Klienta spowoduje zawarcie umowy o świadczenie usługi Konta.
- Założenie Konta możliwe jest również podczas składania Zamówienia poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola w Formularzu, a następnie otworzenie linku zawartego w wiadomości Sprzedawcy o dokonaniu Rejestracji, o której mowa w zdaniu poprzedzającym.
- Usługa Konta świadczona jest nieodpłatnie. Założenie Konta nie jest konieczne do korzystania ze Sklepu, w tym w szczególności do złożenia Zamówienia. Konto jednakże ułatwia składanie Zamówień, które, po zalogowaniu się przez Klienta na swoje Konto, będą każdorazowo rejestrowane na tym Koncie wraz z danymi podanymi przez Klienta przy składaniu Zamówienia.
- Po zalogowaniu się na swoje Konto, Klient może dokonać poprawienia bądź aktualizacji danych podanych w trakcie Rejestracji lub później, z wyjątkiem Loginu (adresu poczty elektronicznej), do którego przypisane będzie Konto.
- Usługa Konta świadczona jest przez czas nieoznaczony.
- Sprzedawca ma prawo do zaprzestania świadczenia usługi Konta w przypadku jeżeli Klient w ciągu kolejnych 3 lat nie złożył jakiegokolwiek Zamówienia ze swojego Konta. Zaprzestanie świadczenie usługi Konta powoduje usunięcie wszystkich zgromadzonych na tym Koncie danych. Sprzedawca zobowiązany jest uprzedzić Klienta o zamiarze zaprzestania świadczenia usługi Konta i usunięcia zgromadzonych na nim danych wysyłając mu zawiadomienie na podany na Koncie Klienta adres poczty elektronicznej. Jeżeli w ciągu 30 dni od otrzymania takiego zawiadomienia Klient wyraźnie zażąda – na piśmie na adres wskazany w § 1 ust. 2 niniejszego Regulaminu lub za pośrednictwem adresu poczty elektronicznej merlove@int.pl – kontynuowania świadczenia usługi Konta, Sprzedawca odstąpi od zamiaru likwidacji Konta i usunięcia zgromadzonych na nim danych. Jeżeli Klient nie wyrazi takiego żądania w terminie określonym w zdaniu poprzednim, umowa o świadczenie usługi Konta ulega rozwiązaniu z upływem tego terminu, co powoduje usunięcie Konta Klienta w Sklepie wraz ze skasowaniem wszystkich danych na nim zapisanych.
- Klient może w każdej chwili i bez podania przyczyny zrezygnować z usługi Konta, co równoznaczne jest z żądaniem usunięcia wszelkich zgromadzonych na nim danych. Klient może zrezygnować z usługi Konta klikając opcję „Usuń konto” (lub inną równoważną) dostępną po zalogowaniu się na Konto lub poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: merlove@int.pl Zgłoszenie takiego żądania przez Klienta lub wybór opcji „Usuń konto” spowoduje rozwiązanie umowy o świadczenie usługi Konta i usunięcie Konta wraz ze skasowaniem wszystkich danych na nim zapisanych.
- Sprzedawca umożliwia składanie Zamówień na Produkt prezentowany w Sklepie oraz usługi dodatkowe poprzez wypełnienie interaktywnego Formularza.
- Wypełnienie Formularza polega na wyborze zamawianych Produktów poprzez dodanie ich do „koszyka”, a następnie podaniu określonych danych i dokonaniu wyboru sposobu dostawy i płatności, zgodnie z kolejnymi instrukcjami wyświetlanymi w Formularzu, oraz zatwierdzeniu Zamówienia poprzez wybór opcji „Zamawiam i płacę” (lub innej potwierdzającej zamówienie z obowiązkiem zapłaty).
- Oprócz rodzaju i liczby zamawianych Produktów oraz danych o wybranym sposobie dostawy i płatności, konieczne jest również wskazanie w Formularzu następujących danych Klienta: imię i nazwisko, adres dostawy, adres poczty elektronicznej oraz numer telefonu. Możliwe jest również podanie dodatkowych danych na potrzeby faktury, w tym nazwy firmy oraz NIP. Jeśli Formularz wypełniany jest przez Klienta po zalogowaniu się na jego osobiste Konto, powyższe dane uzupełniane są automatycznie na podstawie danych udostępnionych przez Klienta w trakcie Rejestracji Konta lub później, z możliwością ich modyfikacji przez Klienta aż do chwili zatwierdzenia Zamówienia poprzez wybór opcji „Zamawiam i płacę”.
- Umowa o świadczenie drogą elektroniczną usługi Formularza dochodzi do skutku z chwilą jego udostępnienia w celu złożenia Zamówienia. Usługa Formularza ma charakter jednorazowy oraz zostaje zakończona z chwilą złożenia Zamówienia przez Klienta w sposób opisany w § 4 ust. 7 niniejszego Regulaminu lub z chwilą zaprzestania korzystania z Formularza przed złożeniem Zamówienia w powołany sposób. Usługa Formularza świadczona jest nieodpłatnie.
- Sprzedawca świadczy usługę Newsletter polegającą na przesyłaniu za pośrednictwem poczty elektronicznej informacji o Produktach, usługach, promocjach, ofertach, akcjach i wydarzeniach Sprzedawcy. Korzystanie z usługi Newsletter wymaga podania przez Klienta adresu poczty elektronicznej, na który będzie on przesyłany. Subskrypcja usługi Newsletter następuje poprzez:
1) wpisanie przez Klienta adresu poczty elektronicznej we wskazanym polu („Newsletter”) na stronie Sklepu,
2) zatwierdzenie wpisu klawiszem enter lub poprzez kliknięcie pola „Zapisz się” (lub o innej, równoważnej treści),
3) kliknięcie w link znajdujący się w przesłanej na podany adres e-mail wiadomości Sprzedawcy, oznaczające potwierdzenie chęci subskrypcji Newslettera oraz jednoczesne wyrażenie zgody na otrzymywanie w tej formie informacji handlowych zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz używanie w tym celu przez Sprzedawcę telekomunikacyjnych urządzeń końcowych zgodnie z ustawą z dnia 16 lipca 2004 r. – Prawo telekomunikacyjne.
- Subskrypcja usługi Newsletter może nastąpić również poprzez zaznaczenie właściwego okienka (checkbox) podczas rejestracji Konta lub podczas składania Zamówienia, a następnie kliknięcie w link, o którym mowa w ustępie 15 powyżej. Z chwilą spełnienia powołanych warunków dochodzi do zawarcia umowy o świadczenie drogą elektroniczną usługi Newsletter.
- Usługa Newsletter świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Klient może w każdej chwili, bez podania przyczyny, zrezygnować z tej usługi poprzez:
1) zgłoszenie stosownego żądania za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: merlove@int.pl ;
2) w przypadku korzystania z usługi Konta – odznaczenie właściwego okienka (checkbox) i kliknięcie pola „Zapisz” (lub o innej, równoważnej treści).
§ 4.
Składanie Zamówień i Umowa sprzedaży
- Przedmiotem sprzedaży są Produkty prezentowane przez Sklep i oznaczone jako dostępne w chwili składania Zamówienia. Wszelkie treści prezentowane w Sklepie nie stanowią oferty zawarcia umowy w myśl przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny.
- Wyjątkowo, w przypadku równoczesnego złożenia zamówienia na ten sam Produkt przez kilku Klientów, może zdarzyć się, że wybrany Produkt nie będzie dostępny. W takiej sytuacji Klient zostanie poinformowany o braku możliwości zrealizowania jego zamówienia.
- Ceny prezentowanych w Sklepie Produktów podawane są w złotych i zawierają VAT. Ceny nie obejmują kosztów dostawy oraz ewentualnych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu płatności.
- Sprzedawca dokonuje sprzedaży Produktów prezentowanych w Sklepie na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
- Wszystkie Produktu prezentowane w Sklepie są nowe i wolne od wad.
- Sprzedawca ma prawo do zmiany cen Produktów, wprowadzania oraz wycofywania Produktów, udzielania rabatów na poszczególne Produkty oraz przeprowadzania i odwoływania promocji. Zmiany mogą dotyczyć również Produktów dodanych przez Klienta do koszyka – do chwili dokonania przez Klienta wyboru opcji „Zamawiam i płacę”.
- Wypełnienie Formularza zakończone poprzez wybór opcji „Zamawiam i płacę” (lub innej równoznacznej) oznacza złożenie Zamówienia oraz wyrażenie przez Klienta woli zawarcia umowy sprzedaży Produktów w liczbie i za cenę oraz na warunkach określonych w Zamówieniu i Regulaminie (oferta).
- W ostatnim kroku umożliwiającym Klientowi dokonanie wyboru pola „Zamawiam i płacę” (lub innej równoznacznej) Formularz wyświetla podsumowanie Zamówienia informujące o łącznej cenie zamówionych Produktów oraz wynagrodzeniu za ewentualne usługi dodatkowe zamówione przez Klienta, wraz z podatkami, a także o opłatach za transport lub dostarczenie Produktów, uzależnionych od wybranych przez Klienta opcji płatności i dostawy, oraz ewentualnych innych kosztach.
- Jeżeli Klient wybrał w Formularzu opcję płatności za pośrednictwem elektronicznych systemów płatności, to po dokonaniu wyboru przez Klienta opcji „Zamawiam i płacę” (lub innej równoznacznej) wyświetlona zostanie informacja o numerze Zamówienia Klienta wraz z linkiem (pole „Zapłać”) do dokonania płatności za pośrednictwem elektronicznych systemów płatności. Informacja ta jest równoznaczna z oświadczeniem Sprzedawcy o przyjęciu oferty zawarcia umowy sprzedaży na warunkach określonych w Zamówieniu i Regulaminie.
- Jeżeli Klient wybrał w Formularzu opcję płatności za pobraniem, to po dokonaniu wyboru przez Klienta opcji ,,Zamawiam i płacę” (lub innej równoznacznej) wyświetlona zostanie informacja o numerze Zamówienia Klienta wraz z informację o dokonaniu płatności przez Klienta bezpośrednio kurierowi lub w paczkomacie.
- Niezwłocznie po zawarciu umowy na adres poczty elektronicznej Klienta przesłany zostanie e-mail potwierdzający zawarcie umowy. W treści tej wiadomości Klient otrzyma zindywidualizowany numer zamówienia, którego podanie umożliwi mu m.in. ustalenie statusu realizacji zamówienia.
Dowodem dokonania zakupu jest faktura VAT, którą Klient otrzymuje drogą elektroniczną, wraz z Produktem lub w oddzielnej przesyłce. Klient upoważnia Sprzedawcę do przesyłania mu faktury drogą elektroniczną na wskazany przez Klienta adres e-mailowy, chyba że Klient wyraźnie powiadomi Sprzedawcę o chęci otrzymania jej w formie papierowej.
§ 5.
Płatności
- Sprzedawca udostępnia następujące sposoby płatności:
1) gotówką za pobraniem,
2) przelewem na konto Sprzedawcy:- gotówką za pobraniem,
- przelewem na konto Sprzedawcy:
Ewa Rajca
Bursztynowa 13 a, 66 – 415 Kłodawa
PKO BP : 90 1020 1967 0000 8302 0068 3904, - elektroniczne: Hotpay.
Podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest Blue Media S.A.
- Klient dokonuje wyboru spośród wyżej wymienionych sposobów płatności poprzez zaznaczenie właściwego pola w Formularzu, z tym że wybór płatności gotówką za pobraniem przy odbiorze możliwy jest wyłącznie przy dostawie na terenie Polski. Łączna cena za zamówione Produkty lub usługi wraz z opłatami za transport lub dostarczenie i ewentualnymi innymi kosztami może różnić się w zależności od wybranego przez Klienta sposobu płatności, o czym informacja będzie umieszczona w Formularzu przy odpowiednim polu wyboru sposobu płatności.
- Klient dokonujący zapłaty za pośrednictwem elektronicznych systemów płatności, powinien zapłacić wszystkie koszty wynikające z Zamówienia, o których mowa w § 4 ust. 8 (tj. określone w podsumowaniu Zamówienia), w terminie 24 godzin od chwili zawarcia umowy sprzedaży, określonej zgodnie z § 4 ust. 9 niniejszego Regulaminu.
- W przypadku nieuiszczenia zapłaty przez Klienta w terminie określonym w ust. 3 powyżej, Sprzedawca ma prawo odstąpić od umowy bez wyznaczania Klientowi dodatkowego terminu do zapłaty. Klient otrzyma w takim wypadku wiadomość e-mail o anulowaniu zamówienia, co oznacza odstąpienie od umowy przez Sprzedawcę.
§ 6.
Dostawa
- Informacje o kosztach dostawy są uwidaczniane w Formularzu – w ostatnim kroku umożliwiającym Klientowi dokonanie wyboru „Zamawiam i płacę” oraz w e-mailu potwierdzającym złożenie Zamówienia przez Klienta. Koszty dostawy ponoszone są przez Klienta.
- Opłata za dostawę jest wskazana na dokumencie sprzedaży jako oddzielna pozycja.
- Szczegółowy Cennik oraz warunki dostawy związane z wyborem sposobu dostawy, formami płatności znajdują się na stronie Sklepu w zakładce Koszty dostawy.
- Dostawa odbywa się pośrednictwem firm kurierskich na adres wskazany w Formularzu.
- Dostawy będą realizowane w terminie do 7 dni kalendarzowych.
- Termin dostawy biegnie:
- w przypadku wyboru opcji płatności przy odbiorze – od chwili potwierdzenia przez Klienta złożenie Zamówienia, zgodnie z § 4 ust. 10,
- w przypadku wyboru opcji płatności elektronicznych – od chwili autoryzacji płatności przez system Hotpay,
- w przypadku wyboru opcji płatności kartą płatniczą, czas realizacji zamówienia jest liczony od momentu uzyskania pozytywnej autoryzacji płatności.
- Odbierając dostarczoną przez kuriera przesyłkę z Produktem Klient obowiązany jest ją zbadać (na podstawie art. 545 § 2 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny). W przypadku uszkodzenia przesyłki Sprzedawca wymaga od Klientów niebędących Konsumentami sporządzenia protokołu szkody w obecności przewoźnika oraz niezwłocznego poinformowania o tym Sprzedawcy. Reklamacje w zakresie uszkodzeń powstałych w trakcie dostawy złożone przez Klientów niebędących Konsumentami bez załączonego protokołu szkody nie będą rozpatrywane.
§ 7.
Rekojmia i Gwarancja
- Sprzedawca obowiązany jest dostarczyć Produkty wolne od wad i jest odpowiedzialny względem Klienta za wady fizyczne lub prawne zakupionego Produktu (rękojmia), na zasadach określonych w art. 556 – 576 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny.
- Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu gwarancji, jest obowiązany dostarczyć formularz reklamacji wraz z produktem na adres sprzedawcy: Ewa Rajca ul. Bursztynowa 13 a, 66 – 415 Kłodawa
- Przy składaniu reklamacji Sprzedawca zaleca podanie danych kontaktowych Klienta, dokładne opisanie przyczyn reklamacji i żądań wobec Sprzedawcy, a także dołączenie dokumentu sprzedaży bądź jego kserokopii. Reklamacje złożone przez Klienta niebędącego Konsumentem, bez załączonego dokumentu sprzedaży, nie będą rozpatrywane.
- W celu złożenia reklamacji Klient może także postąpić zgodnie z poniższymi wskazówkami:
- wypełnić formularz reklamacyjny znajdujący się na stronie internetowej: pobierz
- wysłać formularz reklamacyjny poprzez e-mail na adres: merlove@int.pl lub wraz z produktem na adres sprzedawcy
- Klient korzystający z usługi Konta może również złożyć reklamację w odpowiedniej zakładce po zalogowaniu się na swoje Konto.
- W celu wyjaśnienia ewentualnych wątpliwości dotyczących reklamacji Sprzedawca może kontaktować się z Klientem za pośrednictwem podanego przez Klienta sposobu komunikacji.
7. Termin rozpatrzenia reklamacji wynosi 14 dni od otrzymania reklamacji.
8. Termin reklamacji komponentów śliniaka takich jak: napy, przyssawki, membrana wynosi 31 dni od zakupu produktu.
9. Termin reklamacji śliniaka wynosi 3 miesiące od zakupu produktu.
9. 1. Termin reklamacji maty ochronnej wynosi 3 miesiące od zakupu produktu.
10. Gwarancja obejmuje wady powstałe podczas produkcji.
11. Gwarancja nie obejmuje uszkodzeń powstałych na skutek niewłaściwego użytkowania czy niewłaściwej konserwacji produktów merlove: uszkodzenia mechaniczne, wad, które powstały w skutek nieprzestrzegania instrukcji prania, naturalnego zużycia materiału.
12. W procedurze reklamacji Sprzedawca przewiduje możliwości pozasądowego rozstrzygnięcia sporu.
13. Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt sprzedawcy dostarczyć rzecz wadliwą na adres sprzedawcy: Ewa Rajca ul. Bursztynowa 13 A, 66 – 415 Kłodawa.
§ 8.
Odstąpienie od umowy
- Konsument może odstąpić od umowy sprzedaży Produktów zakupionych w Sklepie bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie w terminie 14 (słownie: czternastu) dni, licząc od dnia wydania Produktu (tj. od dnia od objęcia rzeczy w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik). Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia o odstąpieniu od umowy przed jego upływem.
- Odstępując od umowy sprzedaży Produktu Konsument może posłużyć się jednym z wzorów oświadczenia znajdującym się poniżej, jednak nie jest to obowiązkowe.
- formularz odstąpienia od umowy dostępny na stronie internetowej: merlove.pl – pobierz
- wysłać formularz odstąpienia poprzez e-mail na adres: merlove@int.pl
- Klient korzystający z usługi Konta może również dokonać odstąpienia od umowy w odpowiedniej zakładce po zalogowaniu się na swoje Konto.
- W razie odstąpienia od umowy Konsument zobowiązany jest do zwrotu Produktu niezwłocznie, na poniżej podany adres, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania powyższego terminu wystarczy nadanie Produktu przed jego upływem za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy Prawo pocztowe. W przypadku odesłania zwracanego Produktu Sprzedawca zaleca dopisanie na przesyłce informacji „ZWROT”.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
- Zwrot płatności jest dokonywany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jaki został przez Konsumenta użyty w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie Konsument zgodził się na inne rozwiązanie.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, ale może wstrzymać się ze zwrotem tych płatności do czasu otrzymania Produktu lub do czasu dostarczenia Sprzedawcy dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
- Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu – zgodnie z cennikiem przewoźnika, przy pomocy którego Konsument dostarcza zwracany Produkt do Sprzedawcy, tj. Konsument odsyła Produkt do Sprzedawcy na własny koszt, który nie podlega zwrotowi.
- Klient nieposiadający statusu Konsumenta nie ma uprawnienia do odstąpienia od umowy w terminie czternastu dni. Wobec takich Klientów zasady i terminy odstąpienia od umowy regulują przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny.
§ 9.
Ochrona danych osobowych i prywatności
- Polityka ochrony danych osobowych Klientów Sklepu dostępna jest pod adresem: www.merlove.pl
§ 10.
Postanowienia końcowe
- W czasie związania Umową Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmian Regulaminu w następujących przypadkach:
- zmiany przepisów prawa,
- zmiany sposobów płatności lub dostaw – w zakresie, w jakim zmiany te odnoszą się do realizacji postanowień Regulaminu.
- zmian organizacyjnych Sprzedawcy
- podjęcia przez Sprzedawcę decyzji o zaprzestaniu wprowadzania na rynek Produktu.
- Regulaminy oraz ich kolejne Wersje będą publikowane na stronie internetowej Sprzedawcy.
- Sprzedawca poinformuje Klienta będącego Stroną Umowy opartej o postanowienia zmienianego Regulaminu o planowanym wprowadzeniu do obowiązywania nowej Wersji Regulaminu. Po wejściu w życie, zmodyfikowane Regulaminy będą stanowiły podstawę zawarcia nowych Umów lub kontynuacji Umów dotychczas zawartych.
- W przypadku umów o charakterze ciągłym, np. Usługi Konta, zmieniony Regulamin wiąże Klienta, jeżeli Klient został powiadomiony o zmianie Regulaminu i nie wypowiedział umowy w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia powiadomienia.
- W przypadku umów o charakterze innym niż ciągły, zmiany Regulaminu nie naruszają w żaden sposób praw nabytych przez Klientów przed dniem wejścia w życie Regulaminu, w tym zmiany Regulaminu nie mają wpływu na już złożone Zamówienia lub Zamówienia w trakcie składania.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem obowiązują przepisy powszechnie obowiązującego prawa, w tym w szczególności postanowienia ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny oraz ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
- Regulamin nie wyłącza oraz nie ogranicza żadnych uprawnień Konsumenta, które przysługują mu na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku sprzeczności pomiędzy postanowieniami Regulaminu a bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa pierwszeństwo mają te przepisy. Postanowienia umów mniej korzystne dla Konsumenta niż postanowienia ustawy o prawach konsumenta są nieważne, a w ich miejsce stosuje się przepisy tej ustawy.
- Regulamin dostępny jest dla Klientów w wersji elektronicznej na stronach Sklepu merlove.pl (zakładka „Regulamin”).
- Niniejszy Regulamin obowiązuje od 1.06.2021 r.